5 tips på hur du kan navigera klimakteriet med kosten

5 tips til, hvordan du navigerer i overgangsalderen med kost

Overgangsalderen er en naturlig del af enhver kvindes liv, og et af de mest kraftfulde værktøjer til at håndtere denne overgang er kosten. I dagens blogindlæg vil vi undersøge, hvordan de rigtige valg af mad kan spille en afgørende rolle i at lindre symptomer og fremme den generelle sundhed i overgangsalderen .

1. Spis grøn nærende mad: I overgangsalderen er det vigtigt at spise nærende mad for at styrke muskler og knogler. At spise varieret og nærende mad har også en positiv effekt på blandt andet energiniveau, humør og immunforsvar. Et godt tip er at tilføje flere grøntsager, frugt og bær til din kost. De har et højt næringsindhold, indeholder fibre og har et lavt energiindhold. Start for eksempel dagen med en superfood smoothie – en enkel måde at få rigtig god næring på. Her er flere opskrifter til inspiration.

2. Omega-3-fedtsyrer til hjertesundhed: Omega-3-fedtsyrer, der findes i fede fisk som laks og chiafrø, kan støtte hjertesundheden og hjælpe med at styre kolesterolniveauet, hvilket er særligt relevant i overgangsalderen. Du kan finde omega-3 i vores superfood mix Berry Beautiful, en praktisk og meget velsmagende måde at få omega-3 på.

3. Fokus på fibre: Fiberrige fødevarer, såsom fuldkorn, frugt og grøntsager, kan hjælpe med at styre vægtøgning og fremme en sund fordøjelse. Du kan finde hampprotein i vores Protein Power , som er rig på kostfibre. Hvorfor ikke prøve at bage brød med Protein Power ? Du kan finde opskriften her!

4. Fødevarer rige på antioxidanter: Antioxidanter bekæmper frie radikaler og understøtter hudens sundhed. Inkluder bær, nødder og grønne bladgrøntsager for at drage fordel af deres høje antioxidantindhold. En plante, der indeholder mange antioxidanter, er l ucuman. Du kan finde Lucuman i vores Hormon Harmony.

5. Drik rigeligt: ​​At forblive hydreret er vigtigt for det generelle helbred og kan hjælpe med at lindre nogle symptomer. Drik nok vand og overvej at inkludere væskerige fødevarer såsom vandmelon og agurk. Alle vores superfoods kan blandes med vand, en enkel og god måde at få både vand og en masse vitaminer og mineraler på.

6. Inkluder fytoøstrogenrige fødevarer: Fytoøstrogener er naturlige stoffer, der ligner kroppens eget østrogen og kan hjælpe med at lindre nogle symptomer. Inkluder fødevarer som sojabønner, hørfrø og bælgfrugter i din kost.

Vil du også inspirere andre og bidrage med din indsigt til en sundere hverdag på vores blog? Skriv til os på hej@superfoodandberries.se

Kilder:

https://www.socialstyrelsen.se/kunskapsstod-och-regler/regler-och-riktlinjer/nationella-riktlinjer/riktlinjer-och-utvarderingar/levnadsvanor/stod-i-arbetet/samtal-om-klimakteriet/

https://www.vallningar.nu/sv-se/behandling/kost'

Takaisin blogiin
  • Detox Bowl

    Lääke hyvinvointiisi

    72 tunnin detox-ohjelman tarkoituksena on antaa kehollesi mahdollisuus palautua syömällä helposti sulavaa ja puhdistavaa ruokaa. Reseptit koostuvat vihreistä juomista, smoothieista, salaateista ja superfood-sekoituksistamme
    Detox Deluxe,Berry KaunisjaBelly Boost.

    Lue lisää hoidosta 
  • Hälsokuren

    Lääke vahvemmalle itselle

    5 päivän hyvänolon ruokavalio on suunniteltu antamaan kehollesi mahdollisuus palautua syömällä helposti sulavia ja puhdistavia ruokia. Reseptit sisältävät puhdasta ja ravitsevaa ruokaa vihreiden juomien, smoothien, salaattien ja superfood-sekoitteemme muodossa
    Health Haven, Berry KaunisjaProteiinivoimaa.

    Lue lisää hoidosta 

Paras myyjä